BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ
İletişim Fakültesi
Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü

 

Tanıtım

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü, 1997 yılından bu yana halkla ilişkiler alanındaki çalışmaları disiplinler arası bir bakış açısıyla ele alan, her biri kendi alanında uzman ve saygın, deneyimli ve dinamik bir öğretim kadrosu ve nitelikli öğrencileriyle birlikte yoluna devam etmektedir.

Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı'na Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi (ÖSYM) tarafından yapılan merkezi sınav sistemi sonucunda yeterli sözel puanı alan 40 öğrenci alınmaktadır. Programda eğitim-öğretim faaliyetleri 7 profesör, 2 doçent, 3 doktor öğretim üyesi ve 2 araştırma görevlisi ile sürdürülmektedir.

Toplam 40 öğrenci kontenjanı bulunan program, tam burslu, %50 indirimli ve ücretli olarak öğrenci kabul etmektedir. Bunun yanı sıra, öğrencinin bölüme kayıt yaptırmadan önce herhangi bir Yükseköğretim kurumunun lisans ya da ön lisans programından aldığı ve başardığı dersler de Fakülte Yönetim Kurulu kararıyla kayıt yaptırdığı programa aktarılabilir.

Öğrencilere kayıttan hemen sonra atanan akademik danışmanlar ders seçimleri ve başarı durumlarının izlenmesi, sorun tespitleri ve sorunlara çözüm önerileri ile destek olmaktadır. Kariyer merkezi etkinliklerinin yanı sıra gerek bölümün gerekse Fakülte'nin tüm öğretim elemanları açık ve şeffaf kurumsal iletişim politikalarına bağlı olarak öğrencilerin kariyer planlamasında yol göstermektedir.

Kamuda ya da özel sektörde iş gören örgütler faaliyet alanlarında var kalabilmek için başka kişi ve kurumlarla ilişki ve iletişimi sürdürmek zorundadır. Bu zorunluluğun bir sonucu olarak ortaya çıkan halkla ilişkiler, örgütlerin kamularının ve paydaşlarının desteğini alabilmek, itibar veya başarı kazanmak, korumak ya da sürdürmek adına yaptığı her türlü iletişim faaliyetini kapsayan bir yönetim işlevi olarak tanımlanmaktadır. Halkla ilişkilerin bu yönetimsel işlevi, ekonomik ve siyasal anlamda küreselleşme ve iletişim teknolojilerindeki yöndeşmeye bağlı olarak, rekabet gücünü korumak için örgütlerin giderek artan etkili ve sürekli iletişim gereksinimi yüzünden önemli bir alan haline gelmiştir. 

Bu noktadan hareketle, Halkla İlişkiler ve Tanıtım Programı'nda, iletişimin ulusal, uluslararası, toplumsal ve kültürlerarası boyutlarını tanıyan, iletişimin teknolojiye dayalı dinamik yapısına uyum sağlayabilen ve iletişim süreçlerini etkin bir şekilde yönetebilen öğrenciler yetiştirilmektedir. Öğrencilere bilimsel bilginin üretimi ile ilgili süreçleri, yöntem ve tekniklere ilişkin bilgi ve becerinin kazandırılması amaçlanırken, öğrencilerin alana ilişkin özgün fikirler geliştirmeleri ve alanda uygulamaları teşvik edilmektedir. Çağın gerektirdiği akademik, profesyonel ve teknolojik donanımlarıyla halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kişi, grup, kitle ya da kurumların ve paydaşlarının  iletişim özelliklerini, ihtiyaçlarını ya da farklılıklarını dikkate alarak uygun iletişim strateji, yöntem ve teknikleri geliştirebilir ve uygulayabilirler.

Vizyon: Uluslararası düzeyde bilinirlik ve tanınırlığı olan, akademik ve pratik alanlarda yetkin bir kadronun sektöre ve akademiye nitelikli Halkla İlişkiler ve Tanıtım mezunu yetiştirdiği Türkiye?de en çok tercih edilen Halkla İlişkiler ve Tanıtım Bölümü olmak.

Misyon: Medya-okuryazarı, toplumsal duyarlılığa sahip, eleştirel ve yaratıcı, araştırma alanında yetkin, yazılı, sözlü, fotografik sinematografik metin üretebilen, mesleki ölçütlere ve etik kurallara bağlı bir profesyonel bakış açısına sahip, akademik ve mesleki sorumluluklar üstlenen Halkla İlişkiler ve Tanıtım Uzmanları yetiştirmek.